Rólunk

A gyártási filozófiánk esszenciája: A Te Suzukid belső hajtóereje.

Motor két emberrel

SZLOGENÜNK

By Your Side

 

 

Magában foglalja alapítónk, Michio Suzuki szellemiségét, küldetésünket és működési filozófiánkat. Ezek a szavak kifejezik azt az elkötelezettségünket, hogy mindig a vevőkre koncentráljunk. A motorozás a legegyszerűbb, leggyorsabb és legszabadabb motorizált közlekedési forma, ami által bárhova eljuthatsz. Kitágítja a horizontot, miközben páratlan érzékszervi élményt és egyedülálló vezetési élményt ad.

 

A Suzuki motorkerékpárjai egyszerű használatukkal és megbízhatóságukkal hozzájárulnak ahhoz, hogy az emberek szerte a világon könnyedén közlekedhessenek, élvezhessék a szabadságot.

1952-ÓTA

Suzuki motorkerékpárok

 

A motorozás lehetővé teszi, hogy oda menj, ahová csak szeretnél, amikor csak szükséged van rá. Egy Suzuki motorkerékpár nemcsak közlekedési eszköz, hanem megbízható társ. Lehetőséget teremt, a mindennapokban éppúgy, mint a hétvégéiden, vagy a szabadságod alatt. Gyors és rugalmas eszköz, amely azonnal reagál az igényeidre. A motorozás stimulál, felszabadít és teljesebbé teszi az életet. A motorkerékpár nem pusztán az autó alternatívája. Azért választjuk, mert más – közvetlenebb, szabadabb, élvezetesebb. A szél érintése, a gyorsulás, az illatok, a táj váltakozása – ezek azok a pillanatok, amelyek miatt szenvedéllyel ülünk motorra újra és újra. A Suzuki célja, hogy olyan motorkerékpárokat kínáljon, melyeket élmény vezetni és hozzájárulnak egy teljesebb, örömtelibb élethez.

 

Focused on quality

 

Több mint egy évszázada, 1907-óta gyűlő gyártói tapasztalatunk és minőség iránti kompromisszum nélküli elkötelezettségünk minden termékünkben tetten érhető. A Suzukinál mindig az ügyfél áll a középpontban – célunk, hogy valódi, tartós értéket adjunk. Motorkerékpárjaink minőségét, egyediségét és teljesítményét egy átgondolt fejlesztési folyamat garantálja, amelyet számtalan kreatív ötlet, részletgazdag tervezés és alapos tesztelés formál tökéletessé.

 

Motorosoktól motorosoknak

 

Szeretjük a motorkerékpárokat – és hiszünk abban, hogy igazán különleges motorokat csak olyanok építhetnek, akik valóban értik és élik ezt a világot. Szenvedélyünk, hogy új utakat keressünk és olyan motorokat alkossunk, amilyeneket csak a Suzuki tud.        

 

SUZUKI TÖRTÉNELEM 

Történelmünk ügyfeleinkkel
együtt írjuk világszerte.

  • 1909

    Michio Suzuki megnyitja Suzuki Loom Works névre keresztelt vállalkozását Hamamatsuban (Sizuoka prefektúra, Japán). A szövőszékek készítésére szakosodott cég hamar kinövi magát, ami nem csoda, hiszen Michio minden korábbinál hatékonyabb és ergonomikusabb gépek gyártását tűzi ki célul.

  • 1952

    A Suzuki piacra dobja első motorizált kerékpárját, ami a Power Free, azaz „erőlködés nélkül” nevet kapja. Tervezésénél arra törekedtek a szakemberek, hogy minél kedvezőbb áron juthassanak hozzá a vásárlók, s fenntartására, illetve karbantartására se kelljen sokat költeniük. Ennek megfelelően masszív, klasszikus kerékpárokat idéző vázra épült, 36 köbcentis, kétütemű motorja pedig takarékos és megbízható volt. Népszerűségéhez nagyban hozzájárult a különleges, duplalánckerekes erőátvitel, ami lehetővé tette, hogy pilóta ne csak motor- vagy lábhajtással használhassa a gépet, hanem a kettőt kombinálva is.

  • 1958

    Színre lép a legendás Suzuki S.

  • 1962

    A márka megnyeri első világbajnokságát. A kupát a kelet-német Ernst Degner vehette át, aki a TT ötvenes géposztályában diadalmaskodott Suzuki motorjával. Sikere egy új korszak kezdetét jelentette, a következő hat évben ötször bizonyult Suzuki a legjobbnak az ötvenesek mezőnyében.

  • 1965

    Hugh Anderson negyedszer is elhódítja a nyolcadliteresek bajnoki trófeáját. A szenzációs T20 Super Six nemzetközi szinten is az élmezőnybe emeli a Suzukit, 250 köbcentis, kétütemű, hatfokozatú váltóval felszerelt változata világszerte hatalmas siker, végsebessége eléri a 160 km/órát.

  • 1971

    Joel Robert teheti fejére a világ legjobb – 250-es kategóriában induló – motokrosszversenyzőjét megillető koronát az ötszázasok táborában pedig a Suzuki RN71-gyel rajtoló Roger De Costert avatják világbajnoknak.

  • 1976

    Barry Sheene és a Suzuki elsőként végez összetettben a gyorsasági motoros világbajnokság 500-as kategóriájában. A győztes motor nem más, mint egy RG500, képességeiről sokat elárul, hogy az első hat helyet ezzel a típussal szerezték meg az indulók.

  • 1981

    A Suzuki ismét lenyűgözi a világot. Marco Lucchinelli és az RG500 első helyen végez a gyorsasági világbajnokság 500 köbcentis géposztályában, a kereskedésekbe pedig megérkezik a futurisztikus GSX1100S Katana. Agresszív megjelenésének és kiemelkedő teljesítményének köszönhetően óriási példányszámban kel el.

  • 1985

    Megérkezett a gép, ami újraértelmezte a motorozás fogalmát. A GSX-R750-re örökre úgy fogunk emlékezni, mint az első igazi versenyreplika. 100 lóerőt állított elő, és csak 176 kilót nyomott, ezzel a nagyteljesítményű motorkerékpárok egy teljesen új kategóriáját teremtette meg. A GSX-R750 a hosszú távú világbajnokságon a Le Mans-i 24 órás futamon mutatkozott be, ahol rögtön az első és második helyeket is megszerezte.

  • 1993

    Kevin Schwantz egy RGV-500 nyergében megnyeri az 500 köbcentiméteres gyorsasági világbajnokságot, ezzel örökre beírja nevét mindenidők legnagyobb bajnokai közé.

  • 1996

    Újjászületik az ikonikus GSX-R750. A korábbi duplabölcsős konstrukció helyett hídvázat kap a modell, és tengelytávja is csökken, így éppoly kifinomultan vezethető, mint a GP-ben szereplő Suzuki RGV-Γ. Könnyed irányíthatóságához az elképesztően alacsony, mindössze 179 kilogrammos száraz tömeg is hozzájárult.

  • 1999

    Ismét a Suzuki újdonságaitól hangos a sajtó, bemutatkozik ugyanis a GSX1300R Hayabusa. A 1298 köbcentis, folyadékhűtésű, DOHC-vezérlésű, négyhengeres erőforrással hajtott modellt a kompromisszummentes tervezés szinonimájaként ismerhette meg a közönség, áramvonalas idomzata, felhasználóbarát viselkedése és rendkívüli teljesítménye minden időklegjobb túrasport-motorjává tette.

  • 2000

    Kenny Roberts Jr. zsinórban másodszor állhat a dobogó legfelső fokára a Maláj GP-n, a szezon második fordulójában. Négy győzelmével Roberts Jr. lesz a GP500 világbajnoka, ezzel megszerezve a Suzuki hatodik világbajnoki trófeáját, ami az első vb-cím volt 1993 óta.

  • 2001

    Egy újabb feledhetetlen év a Suzuki történetében, bemutatkozik a GSX-R1000 mely új mércét állít a sportmotoroknak. Akárcsak az első GSX-R 1985-ben, ez az új gép is átírta a szabályokat, teljesítmény, súly, kezelhetőség és stílus tekintetében egyaránt. Nem telt bele sok idő, uralta a versenypályákat és a díjátadó ünnepségeket világszerte.

  • 2005

    Az átdolgozott GSX-R1000 bemutatkozásával ismét új mércét állít a Suzuki. A felfrissített modell a superbike szegmens élére tér vissza, ezt bizonyítja a számtalan futamgyőzelem és a WSBK bajnoki címének megszerzése. Sikerének titka a kiváló kezelhetőség, illetve ergonómia, a tökéletesen kiaknázható teljesítmény és persze a radikális formaterv.

  • 2008

    Hét évvel a szemet gyönyörködtető tanulmánymodell érkezését követően bemutatkozik a Suzuki B-Kingre keresztelt meztelen izommotor. Ezzel párhuzamosan a világ első elektronikus üzemanyagbefecskendezővel felszerelt krosszmotorját, az RM-Z450-et is piacra dobja a Suzuki.

  • 2009

    Debütál a vadonatúj GSX-R1000. Mat Mladin, a Rockstar Makita Suzuki csapat versenyzője - egy GSX-R1000 nyergében - hetedszer is megszerzi az AMA Superbike Championship bajnoki címét.

  • 2012

    Legördül a gyártósorról az egymilliomodik GSX-R. A modellcsalád továbbra is rendkívül közkedvelt a pilóták körében, amiben nagy szerepe van, hogy 1985-ös bemutatkozása óta a nagy teljesítményű sportmotor szinonimájává vált a GSX-R. Szintén 2012-höz kapcsolódik a V-Strom 650 ABS második generációjának érkezése, újabb löketet adva a népszerű túrázó sikereinek. A V-Strom 2004-es bemutatkozása óta folyamatosan kategóriájának élén áll, hála az alsó és középső fordulatszám-tartományra hangolt, 645 köbcentis, V2-es erőforrásnak és az alacsony üzemanyag-fogyasztásnak, illetve károsanyag-kibocsátásnak.

  • 2013

    A Suzuki Endurance Racing Team (SERT) zsinórban negyedszer diadalmaskodik az Endurance világbajnokságon, s ezzel megszerzi 13. bajnoki címét a versenysorozatban.

  • 2016

    Maverick Viñales a Suzuki Ecstar csapat színeiben egy GSX-RR nyergében, a visszatérését követő második évadban megnyeri a MotoGP brit nagydíját.

  • 2018

    Az eredeti Suzuki GSX1100S KATANA hatalmas szenzáció volt amikor elkészült 1981-ben. Világszerte elnyerte a motorosok szívét, és örökre megváltoztatta az utcai motorkerékpár-trendeket.  A hatás olyan nagy volt, hogy a KATANA a mai napig továbbra is befolyásolja a motorkerékpár dizájnokat. A KATANA-t megkülönböztető stílusjellemzők és teljesítménykomponensek számos változtatáson mentek át a kívánt finomítási és funkcionális szépség eléréséhez. Összességében a fejlesztési folyamat szorosan hasonlít a japán kard létrehozásának hagyományos folyamatára, amelyből a modell neve származik.

  • 2020

    Az egyik legsikeresebb, ha nem a legsikeresebb a 2020-as MotoGP évad a Suzuki számára. Joan Mir lett a 2020-as MOTOGP világbajnoka. 

  • 2020

    A Suzuki Endurance Racing Team (SERT) 18 pontos előnnyel nyerte meg a 2019-2020-as Endurance világbajnokságot a GSX-R1000 nyergében.

Háttérkép

Találd meg saját

SUZUKI

Márkakereskedésed

Ne csak olvass róla milyen szuper motorokat készítünk, hanem nézd is meg őket a hozzád legközelebb eső kereskedésünk egyikében.

Mutasd a kereskedéseket

Kövess minket social platformjainkon is!

Suzuki logó
2025 Minden jog fenntartva.
Mindig egyeztessen kereskedőjével, elírásból fakadó panaszt nem áll módunkban elfogadni.